Eerste stage week (2) - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Thijs Leeuw - WaarBenJij.nu Eerste stage week (2) - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Thijs Leeuw - WaarBenJij.nu

Eerste stage week (2)

Blijf op de hoogte en volg Thijs

23 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Met 4 andere van de groep zijn we nog naar longstreet gegeaan waar het uitgaansleven van Kaapstad zich bevind. Sta je daar lekker met je biertje raak je aan de praat met wat mensen die daar zijn sta je in eens tegenover iemand die bij je zusje op de basisschool in de klas heeft gezeten haha toeval. Na het uitgaansleven verkent te hebben zijn we lekker gaan slapen.
De volgende dag zijn we gaan rijden naar kaap de goede hoop dit was heel mooi. Om 11 uur 's ochtends zijn we gaan rijden langs de indiesche oceaan. We hebben pinguins gezien iets onder simonstown heel gaaf. Daarna zijn we door gereden naar kaap de goede hoop door de mooie stukken ongeremde natuur waar je na iedere bocht je ogen nog verder uitkijkt van alle mooie dingen die je ziet. De zee de stranden de bergen het is echt heel mooi. Bijna aangekomen bij kaap de goede hoop zijn we eerst naar het lighthouse gegaan. Om daar te komen zijn we met een kabelbaantje genaamd de flying duchtman naar boven gegaan. Bij het lighthouse hebben we genoten van het onwijs mooie uitzicht en gewandeld naar het verste puntje dat we konden komen.
In de auto op naar kaap de goede hoop rijden we en zien we allemaal mensen stil staan en we zagen al bavianen ergens op de heuvel zitten. Uit gestapt om te gaan kijken en foto's te maken komt ineens een baviaan recht op onze auto gerent. Snel allemaal in de auto en de ramen dicht en ja hoor hij klimt bij ons op de auto. Daar zit je dan met een baviaan op het dak van de auto waar jij in zit. Je kan niks anders dan wachten tot hij er af gaat en heel hard lachen. Nadat we uit gelacht waren en de baviaan van onze auto af was waren we helaas al een kermis atractie geworden en stonden alle auto's om ons heen en konden we niet meer weg. Bijna de weg vrij denkt die baviaan weet je wat eigenlijk zat ik wel lekker ik ga er weer op zitten. Zo hebben we hier nog even genoten van het mooie uitzicht en de bavianen.
Aangekomen bij kaap de goede hoop hebben we even rond gelopen en genoten van weer het mooie uitzicht. Na de o zo bekende foto met het bord van kaap de goede hoop zijn we terug gereden langs de atlantische oceaan naar bakoven om te genieten van een enorm mooie zonsondergang. De route naar bakoven was echt ge-wel-dig de ongeremde natuur was zo enorm mooi het leek soms wel als of we door een fantasie wereld reden de begroeiing bergen wegen alles was zo mooi deze weg zal mij altijd bij blijven. Aangekomen in bakoven hebben we genoten van de zonsondergang aan de kust waar het water op de rotsen kletsen en deed weg duiken om niet wat te worden met het maken van foto's. Als afsluiter van de reis naar kaap de goede hoop zijn we lekker uit eten gegaan.
's avonds zijn we met de hele groep uit gegaan bij longstreet in Kaapstad en hebben we de dag mooi afgesloten met een super gezellige avond. Het eerste weekend Kaapstad had ik niet mooier kunnen bleven.

• 23 Februari 2014 - 21:30

Toine:

Ook wij vonden de rit rond het schiereiland bij Kaap de Goede Hoop geweldig.
    Veel foto's maken en zoals je nu doet op schrijven wat je gedan hebt want het zal een aaneenschakeling van dit soort ervaringen blijven.

Blijf ervan genieten,

Toine.

• 23 Februari 2014 - 22:22

Ruud Gubbels:

toppie thijsie! volgende week Herm anus?

• 02 Maart 2014 - 14:45

Kia:

Echt super leuk zo'n reis en het verslag is geweldig om te lezen!

• 06 Maart 2014 - 18:54

Harry De Leeuw:

Het is hier ook iedere keer genieten om te lezen hoe goed jullie het daar hebben. Doe iedereen de groeten Harry xx