Indroductie week - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Thijs Leeuw - WaarBenJij.nu Indroductie week - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Thijs Leeuw - WaarBenJij.nu

Indroductie week

Blijf op de hoogte en volg Thijs

16 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Deze week hebben we introductieweek gehad dinsdag en woensdag zijn we bij de Elgin Learning Fountdation geweest waar we kennis hebben gemaakt met elkaar en de projecten. We hebben hier spelletjes gedaan om elkaar te leren kennen en hoe je in Zuid-Afrika moet gedragen. Woensdag middag zijn we ook naar een township geweest in Grabouw. Dit vond ik erg heftig van de verhalen en plaatjes heb je al een beeld, maar toen we daar dan ook daadwerkelijk liepen was het echt wel heftiger dan ik had verwacht. Donderdag hebben we kennis gemaakt met onze stage begeleider en het bedrijf je waar we stage gaan lopen. Dit was een erg leuke ochtend hebben een tour gehad langs alle projecten waar ze aan werken. Het zijn wel echt hele erge eco mensen alles vegetarisch en recyclen. In de middag zijn we naar de spa in Caledon geweest hier hebben we heerlijk gezwommen in verschillende baden. We hebben daar ook lekker gegeten en 's avonds nog in het casino gezeten. Lekker roulette gespeeld en vooral veel gelachen de groep mensen waarmee ik hier in Zuid-Afrika zit is echt heel leuk. Eerste keer casino was gelijk succes ik heb de spa terug gewonnen en een klein extratje. Vrijdag zijn we naar Kaapstad gegaan wat een super mooie stad. We zijn naar een museum geweest over de appartheid en hebben genoten van het waanzinnig mooie uitzicht over de stad en de tafelberg. 's middags hebben we heerlijk gegeten bij mozilis in een township in Kaapstad. Aan het einde van de dag zijn we naar het terrein gegaan van het introkamp waar we door hele aardige mensen werden ontvangen. 'S avonds hebben we een jambai les gehad was erg leuk maar wel lastig zoals de meeste weten kan ik geen ritme houden. Na een gezellig borrel met de groep zijn we lekker gaan slapen de volgende dag vroeg op voor het programma. Heerlijk verzorgt ontbijt met een eitje en koffie zijn we begonnen aan de kennis maak spellen. Ze hadden de hele dag vol gepland met allemaal hele leuke spelletjes waar je met elkaar moest samenwerken. Heel veel gelachen en elkaar beter leren kennen de eerste bijnamen zijn er al gekomen (tante riekie, ome too(n) en teaser). 's avonds was het feest de eerste afrikaanse party is een feit met vrolijke muziek langarm dans en een lekker rosetje heb ik me heerlijk vermaakt en met iedereen gedanst. Zondag ochtend hebben we een survival parcour door de bomen gedaan en en estafette race met allemaal hindernissen. Mij enthousiasme en fanatisme hebben weer de bovenhand gedreven en had mijn knie open gehaald gelukkig was Carlo er die mij weer helemaal heeft opgelapt. Na weer een heerlijke lunch zijn we lekker naar een meertje gereden met een country club erbij waar we heerlijk hebben gezwommen en van het weer hebben genoten. Ik snap nu waarom het hier theewatekloof heet het water lijkt net thee door al het ijzer wat in het water zit. Lekker uit eten met een groepje pizza en salades veel lachen en ontzettend veel lol. Nu bekaf en zo lekker slapen.

De eerste week in Zuid-Afrika was erg leuk het leven hier is heel anders en bent je veel bewuster. Prepaid internet dag geen water douchen 2 straten verder op bij de dames van de pabo wassen met de hand en de eerste band is ook alweer verwisseld. Ik heb het hier enorm naar mijn zin en geniet iedere dag weer opnieuw van alle nieuwe ervaringen die ik op doe. Het is hier GGEEWWEELLDDIIGG.

Morgen begint dan eindelijk de eerste officiële stage dag en gaat er gewerkt worden. Groetjes uit Zuid-Afrika

• 17 Februari 2014 - 08:21

Harry:

Geweldig dat je het zo naar je zin hebt, geniet ervan.Harryxx

• 17 Februari 2014 - 10:11

Ge-wel-dig! 7,5!

• 17 Februari 2014 - 19:41

Hans En Karen:

Hoi Thijs,

Fantastisch om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Leuk om het op deze manier te volgen.
    Geniet ervan.

Groetjes Hans en Karen

• 18 Februari 2014 - 12:44

MONIC:

Hoi Thijs
    Wat super dat je het zo naar je zin hebt, geniet er maar van zo'n kans krijg je misschien wel nooit meer.
    Nu komt het echte werk,ben benieuwd.
    Hoe groot is de stage groep?
    Monc